معماری

معماری

معماری

معماری

رساله و مطالعات مجموعه آموزشی فرهنگی و تفریحی شهرداری

رساله و مطالعات مجموعه آموزشی فرهنگی و تفریحی شهرداری


تاریخ ایجاد 20/03/2013 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 124   قیمت: 6000 تومان   حجم فایل: 4147 kb  تعدادمشاهده  13


    فصل اول- درباره فرهنگ و هویت
    مقدمه
    ویژگیهای طرح
    فرهنگ و هویت
    فرهنگ و طبیعت
    نتایج
    فصل دوم- درباره تهران و منطقه
    مقدمه
    مختصات جغرافیایی
    سابقه تاریخی شهر تهران
    بررسی های جمعیتی
    بررسی وضعیت اقتصادی
    شبکه و تاسیسات حمل و نقل و دسترسی های شهری
    بررسی آلودگی های زیست محیطی
    بررسی وضعیت فرهنگی تهران
    بررسی منطقه 22 در تهران
    موقعیت قرار گیری منطقه
    وضعیت شبکه های دسترسی
    موقعیت جغرافیایی
    شیب و توپوگرافی
    وضعیت زلزله
    پوشش گیاهی
    بررسی های اجتماعی
    بررسی کاربردی
    فصل سوم- سایت، تحلیل سایت و روند طراحی
    پانورامای سایت
    نقشه های مختلف تهران و منطقه 22
    روند طراحی
    تحلیل سیرکرلاسیون سایت
    فصل چهارم- بررسی شرایط اقلیمی
    شرایط اقلیمی تهران
    نمودارهای اقلیمی
    تابش آفتاب
    دما
    رطوبت
    باد
    بارندگی
    عوامل فرعی
    معماری و اقلیم
    گیاهان و معماری
    نتیجه
    فصل پنجم- فضایابی، استانداردها و بررسی رابطه عملکردها
    فضاهای موجود در سایت
    آمفی تئاتر و سالن نمایش
    مهمانسرا
    فضاهای آموزشی
    رستورانها
    مجموعه ورزشی
    کتابخانه
    موزه
    باغ ایرانی
    پارکینک
    فصل ششم- مبانی نظری طرح
    مقدمه
    مبانی نظری معماری در عرصه صور مثالی
    فضا در معماری ایرانی
    ملاکهای قضاوت در مورد یک اثر معماری
    روند طراحی
    نور
    صدا
    مرور اهداف و سنجش آنها
    زیبایی و هنر
    حقوق بازدید کنندگان و آزادی حرکت در فضا
    خوانایی و معنادار بدون فضا
    انسجام معمارانه
    هویت ملی مجموعه
    وقار مدنی
    سنخیت عملکرد با مناسبتهای بصری
    رعایت سلسله مراتب
    ارائه یک نمونه
    فصل هفتم- تاسیسات

    منابع و ماخذ

 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله و مطالعات مجموعه آموزشی فرهنگی و تفریحی شهرداری ,فرهنگی و تفریحی شهرداری ، مطالعات، رساله ، دانلود فرهنگی و تفریحی شهرداری ،رساله فرهنگی و تفریحی شهرداری ، پایان نامه فرهنگی و تفریحی شهرداری ،برنامه فیزیکی، سرانه،اصول و ضوابط ، مبانی نظری ، ضوابط ، دیاگرام، نمونه مشابه ، نمونه تطبیقی، فرهنگی,

مطالعات پایان نامه طراحی خانه تئاتر - رساله طراحی خانه تئاتر


مطالعات پایان نامه طراحی خانه تئاتر - رساله طراحی خانه تئاتر



تاریخ ایجاد 24/05/2015 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 104 برگ ورد   قیمت: 15000 تومان   حجم فایل: 4271 kb  تعدادمشاهده  30


 چکیده:
 
طراحی سالن تاتر مستلزم درک روابط پیچیدهای است که می توان آن را با برسی تاریخ ۲۵۰۰ ساله پیشرفت تاتر به دست آورردگرایش های ساخت و ساز سالن تاتر در شرایط جاری حفظ و احیا و مدرن کردن تاتر های پیشین قرن نوزدهم و اواسط قرن بیستم ساختمانهای جدید با مشخصه های فضای باز (آزمایشی) و بعد تبدیل آنها به فضای پیشرفته تر نمایش درهر کجا که مکان رویارویی بازیگر و تماشاگر باشد به وقوع می­پیوندد.
 
خواه این مکان میدانی در شهر باشد یا خیابان یا سکویی در بازار و یا قهوه­خانه. اما تئاتر بدون معماری معنا ندارد، تئاتر چه به شکل نمایش و اجرا باشد و چه به صورت جشن و مراسم،ماهیتا نباید چنان با طبیعت خود یکی شود که قابل تشخیص نباشد.
 
 زیرا در این صورت نمایشی در کار نخواهد بود. چون بنیان تئاتر بر آگاهی دوسویه بازیگران و تماشاگران از وجود یکدیگر است؛ باید از جهان اطرافش متمایز باشد همان­گونه که نمایش و واقعیت با هم تباین دارند. آشکارترین نشانه تئاتر همانا صحنه است که معماری آن در طول تاریخ دستخوش دگرگونی­های فراوان گشته، اما همیشه مکانی کاملا مشخص و متمایز ازمحیط پیرامون بوده است. 
 
فهرست مطالب
 
عنوان                                             صفحه
 
مقدمه
فصل اول : اهداف و مبانی طرح ( رویکرد )
1-1) اهداف طرح
1-2) واژه فرهنگ
1-3) تعریف فرهنگ
1-4) تمدن
1-5) رابطه فرهنگ و تمدن
1-6) مفهوم تفریح
1-7) خاستگاه نمایش.
1-8) تئاترمدرن ومعماری تحول یافته ازآن
1-9) سیرتحولی نمایش وتالارهای نمایش درایران
منابع فصل
فصل دوم: اقلیم 
2-1) جغرافیای طبیعی تهران
2-1-1) شناخت شهر تهران
2-1-2) تهران استان ناهمواری ها
 
 
2-1-3) زمین لرزه
2-1-4) رودهای استان تهران
2-1-5) پوشش گیاهی
2-1-6) خصوصیات اقلیمی استان تهران
2-1-7) مشخصات جغرافیایی استان تهران
2-2-2) بررسی حرارتی تهران
2-2-3) باد و گلباد
2-2-4) بارش
منابع فصل
فصل سوم:مبانی نظری
3-1) شناخت موضوع
3-1-1) تئاتر به عنوان هنر
3-1-2) کارکرد های هنر
3-1-3) خاستگاههای تئاتر
3-2) تاریخ نمایش
3-2-1)تاریخ هنر های نمایشی در جهان
3 _ 2 _ 1 _ 1 ) تئاتر یونان و روم باستان قبل مسیحت
3 _ 2 _ 1 _ 2 )  نمایش در قرون وسطی
3 _ 2 _ 1 _ 3 ) رنسانس و هنر های نمایشی
 
 
 
3-2-1-4) انقلاب صنعتی و عصر جدید در اروپا و آمریکا
3-2-1-5) تاریخ هنر های نمایشی در ایران
منابع فصل
فصل پنجم: نمونه موردی
5-1) بررسی نمونه های داخلی
5-1-1) تالار وحدت تهران
5-1-2) تاتر شهر
5-2)بررسی نمونه خارجی
5-2-1)parco della musica     
5-2-2)oslo opera house
5-2-3)la philharmonie luxembourg     
5-2-4)Kodak theatre     
منابع فصل
فصل چهارم :ضوابط واستاندارد هاو فضاهای مورد نیاز
4-1) ورودی
4-2) آمفی تئاتر
4-3) کتابخانه
4-4) بخش اداری
4-5) آموزشی
4-5) پارکینگ
4-6) تاسیسات
4-7) برنامه عملکردی وفیزیکی
4-8) عرصه بندی کل مجموعه
4-8-1) عرصه اداری
4-8-2)عرصه آموزشی
4-8-3) عرصه خدمات رفاهی وعمومی
4-8-4) رستوران
4-8-5) مسیرهای پیاده
4-8-6)خصوصیات کلی جوانان ونوجوانان
4-8-7) مفاهیم اجتماعی (قراردادهاوهنجارها
4-8-8) مفاهیم اولیه
4-8-9) فضا
4-8-10)کتابخانه وقرائتخانه
4-8-11)کلیات واصول اولیه
4-8-12) ظرفیت کتابخانه
4-8-13) تنوع و وسعت مجموعه کتب ومنابع
4-8-14) مرکزخدمات اداری- فنیوپشتیبانی
4-8-15) بخش خدمات فنی
4-8-16) فضاهای موردنیاز
4-8-17) برنامه فیزیکی خانه تئاتر بر اساس متراژ
 
 
4-9) مقررات وآیین نامه ها
4-9-1) برنامه ریزی کلی
4-9-2) استاندارد ورودیها – خروجیها
4-9-3) استانداردهای صندلیها
4-9-4) ابعاد کمینه برای صندلیها
4-9-5) جایگاه نشستن
4-9-6) ساختار و اصول فیزیکی
4-9-7)ضوابط گنجایشی سالنهای تئاتر
4-10) اندازه تئاتر
4-11)عرصه فرهنگی ( استانداردها – جزء فضاها
4-12) آمفی تئاتر ( استانداردها
منابع فصل
 
فصل ششم :  روند طراحی
 


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله خانه تئاتر,مطالعات,پروژه خانه تئاتر,پروپوزال خانه تئاتر,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran پایان نامه,پایان نامه خانه تئاتر,معماری,دانلود رایگان,طراحی خانه تئاتر, مقاله ,ویژگیهای, اصول, تاریخچه, مبانی خانه تئاتر,نمونه موردی,دانلود رساله ,پایان نامه معماری ,دانلود رساله پایان نامه معماری, دانلود ,
مقالات مرتبط در این دسته
رساله خانه موسیقی
رساله طراحی خانه رقص
رساله طراحی مرکز تحقیقاتی آموزشی نمایشی موسیقی کلاسیک ایران
رساله معماری خانه هنر
دانلود مطالعات طراحی معماری خانه کودک و نوجوان
دانلود رساله کامل خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی(پایان نامه معماری)
رساله طراحی خانه شورای محل - مرکز شورای شهروند در محله
رساله طراحی و معماری مرکز و خانه معرق ایران
رساله طراحی خانه معمار با رویکرد پست مدرنیسم
رساله طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
رساله خانه مد و فشن
رساله طراحی خانه معمار
رساله خانه شعروادبیات معاصر ایران
مطالعات طراحی مرکز مینیاتور ایران
دانلود رساله خانه موسیقی-مطالعات خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز فرهنگی بانوان - مرکز زنان خانه دار
مطالعات طراحی مرکز آفرینش های هنرهای تجسمی
مطالعات طراحی سالن موسیقی سمفونیک
مطالعات طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
مطالعات طراحی خانه مد و لباس با رویکرد باز زنده سازی پوشش اصیل اقوام ایرانی

رساله طراحی خانه شورای محل - مرکز شورای شهروند در محله


رساله طراحی خانه شورای محل - مرکز شورای شهروند در محله



تاریخ ایجاد 28/05/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 225 برگ ورد   قیمت: 50000 تومان     تعدادمشاهده  2


رساله طراحی خانه شورای محل - مرکز شورای شهروند در محله
 
چکیده
مقدمه
تعاریف
فصل اول مطالعات پایه
بیان مسئله
اهداف
فصل دوم مبانی نظری
فصل سوم اقلیم و موقعیت قرارگیری
فصل چهارم استانداردها و ضوابط
فصل پنجم برنامه فیزیکی و ریز فضاها
فصل ششم نمونه های موردی و تطبیقی
تحلیل نمونه های داخلی
تحلیل نمونه های موردی خارجی
فصل هفتم  ایده و کانسبت
حجم بنا
طراحی
فصل هشتم سازه و تاسیسات
فصل نهم منابع و ماخذ  
 
 
 
بخشی از مبانی نظری
شهروند کیست حقوق شهروندی چیست ؟     
● شهروند کیست؟
در اینجا لازم است تعریفی از واژه شهروند ارائه گردد. آیا تنها ساکن بودن به مدت مشخص در یک شهر موجب می شود که فرد شهروند نامیده شود؟
شهروندی مقوله ای است که با مفهوم فرهنگ هر جامعه گره خورده و از آنجا که فرهنگ هر مرز و بوم ناشی از سه قلمرو اساسی فعالیتهای اجتماعی، فضای سیاسی و وضعیت اقتصادی آن جامعه است فرهنگ هر جامعه ای کاملا منحصر به فرد و هر فرهنگی نیز شهروند ویژه خود را می طلبد. 
در تعریف شهروند می توان گفت که شهروند کسی است که حقوق فردی و جمعی خود را می شناسد و از آنها دفاع می کند قانون را می شناسد و به آن عمل می کند و از طریق آن مطالبه می کند، از حقوق معینی برخوردار است؛ می داند که فرد دیگری هم حضور دارد و دفاع از حقوق او یعنی دفاع از حقوق خودش و فردی که در امور شهر مشارکت دارد. 
پس شهروندی نه تنها به معنای سکونت در یک شهر به مدت مشخص که به معنای مجموعه ای از آگاهی های حقوقی فردی و اجتماعی است. در یک جامعه مدنی حقوق یک فرد عبارتند از: حقوق اساسی به معنای حقوق بنیادی شهروندان یک جامعه، حقوق سیاسی به معنای حق مشارکت در فرآیندهای سیاسی، حقوق اجتماعی که در برگیرنده حقوق اقتصادی و نیز حداقل استانداردهای زندگی در تسهیلات اجتماعی است. 
● شهروند موثر کیست؟
۱) از حوادث و مشکلات جاری جامعه آگاهی داشته باشد.
۲) در مسائل، مشکلات و امور جامعه ملی و محلی مشارکت فعال داشته باشد.
۳) در قبال وظایف و نقش های تفویض شده مسوولیت پذیر باشد. 
۴) نگران و دلمشغول رفاه و آسایش دیگران باشد. 
۵) رفتار و عملکرد وی مبتنی بر اصول اخلاقی باشد. 
۶) نسبت به قدرت افرادی که دارای موقعیت مدیریتی و نظارتی هستند پذیرش داشته باشند. 
۷) توانایی بررسی و انتقاد از عقاید و ایده ها را دارا باشد. 
۸) توانایی اتخاذ تصمیمات آگاهانه را دارا باشد. 
۹) درباره حکومت و دولت خودآگاهی و دانش کافی داشته باشد. 
۱۰) دارای حس وطن پرستی باشد. 
۱۱) نسبت به مسوولیت های خاص پذیرش و مسوولیت داشته باشد.
۱۲) از جامعه جهانی و مسائل و روندهای آن آگاهی داشته باشد. 
۱۳) به وجود تکثر و تنوع در جامعه احترام قائل باشد.
به هر روی زندگی شهری یک زندگی جمعی است و برای موفقیت در این نوع زندگی بایستی فردگرایی و منفعت طلبی تا حدودی مهار شده و اخلاق جمعی رواج یابد. شهروند کسی است که هم خویش و منافع خویش را بنگرد و هم منافع دیگران را در نظر آورد و در سایه همکاری و همراهی با دیگران و پذیرش مسئولیت ها شرایط بهتری را برای خویش و دیگران فراهم سازد. 
در این میان شوراهای اسلامی شهر و شورایاران جایگاه مناسبی برای تمرکز فعالیتها و ابتکارات مردمی برای حل مسائل شهری و دستیابی به سطح بالاتری از رفاه به شمار می آیند.
مسئولیت شهروندی
دموکراسی های سالم مستلزم شهروندان مسئول هستند. اما مسئولیت های یک شهروند چیستند؟ در دومین پادکست در رشته پادکست های آموزش مدنی ما، به بحث درباره چگونگی مشارکت شهروندان و شرکت در فعالیت های تشکیل دهنده یک دموکراسی می پردازیم. 
مسئولیت را می توان به عنوان یک وظیفه یا الزام به انجام کاری تعریف کرد. این واژه همچنین به این معناست که ما توانایی انتخاب اعمال خود، مانند مشارکت در یک جامعه دموکراتیک را داریم. تصمیم به مشارکت گرفتن اولین گام در اعمال حق خود در یک دموکراسی است. 
در جوامع دموکراتیک، هر شهروندی مسئول رفتار فردی خود است. شهروندان باید با خدمت به جامعه خود و محافظت از محیط زیست نمونه های خوبی برای دیگران باشند. شهروند مسئول بودن یعنی مشارکت در سه چیز: 
- احترام برای ضوابط و قوانین جامعه
- آگاهی از مسائل و نقطه نظرهای دیگران، و
- مشارکت از طریق رأی دادن و گفتگو درباره مسائل با دیگران
در یک دموکراسی، احترام برای قانون و برای حقوق هموطنان، بخشی از مسئولیت های یک شهروند است. تمام افراد در مقابل قانون برابر هستند، و باید در تمام سطوح به قوانین احترام بگذارند و به آنها عمل کنند. شهروندان همچنین به نهادهای قانونگذار احترام می گذارند. در یک سطح دیگر، مسئولیت به معنای احترام به عقاید شهروندان دیگر است. ایده بردباری درقبال عقاید گوناگون زیربنای یک جامعه دموکراتیک است. 
دموکراسی های موفق به آگاهی شهروندان خود نیاز دارند. مردم تنها وقتی می توانند مسئول باشند که از حقوق خود بر اساس قانون اساسی آگاهی داشته و آنها را درک کنند. آگاهی از چگونگی عمل نهادهای دولتی نیز حائز اهمیت است. این بدان معناست که شهروندان بر چگونگی اعمال قانون واقفند تا بتوانند از حقوق خود محافظت کنند. شهروندان مسئول هستند از راه مطالعه مسائل محلی، ملی، و بین المللی دانش خود را افزایش دهند و در گفتگوهای محلی شرکت کنند. 
تصمیم های سیاسی زندگی افراد را مستقیماً یا بطور غیر مستقیم تحت تأثیر قرار می دهند. شهروندان با آگاهی و احترام می توانند با مشارکت جوامع خود را تغییر دهند. فرد برای مشارکت نیازی به شرکت در مبارزات انتخاباتی برای مقامات دولتی ندارد. شهروندان می توانند رأی دهند، عریضه امضا کنند، در جلسات محلی شرکت کنند، و برای ابراز نظرات خود با مقامات محلی تماس بگیرند.
این پادکست توسط اداره برنامه های اطلاعات بین المللی وزارت امور خارجه ایالات متحده تهیه و تولید شده است. پیوندهای ارائه شده به تارنماهای دیگر نباید به منزله تأیید مطالب و نظرات آنها تلقی شود.
شهروند و حقوقش
    فصل مربوط به «حقوق ملت» در قوانین اساسی برای یادآوری همین نکات فراموش شده به همه شهروندان اعم از حکومتگران و مردم عادی است و فصل سوم قانون اساسی ما هم از این کلیت مستثنی نیست.     
۱) یکی از ویژگی های «قدرت» این است که منشأ و سرچشمه خود را فراموش می کند - یا شاید- سعی می کند فراموش کند. به این ترتیب حاکمان و قدرتمداران - عملاً و بالفعل - و نه در مقام سخن گفتن و تحبیب قلوب - فراموش می کنند - یا سعی دارند فراموش کنند - که گماشته و کارگزار مردم و ملت هستند و گذران زندگی شان از قبل مردم است. 
از دیگرسو متاسفانه مردم هم فراموش می کنند که منشاء قدرت دولتمردان و ولی نعمت ایشان هستند و ناچار با گذشت زمان هر اقدام مثبت و خدمتی را که کارگزاران حکومت می کنند، عنایت و محبتی در حق خود می پندارند نه انجام وظیفه و ادای تکلیف خادمی در مقابل مخدومش.آن فراموشی و این فروتنی آنجا که حکومت در موضع ایجاد نظم و اجرای قانون قرار می گیرد و افرادی از مردم در موقعیت قانون شکنی و متهم، آثار سوء و منفی خود را بیشتر آشکار می کند. 
کارگزار چون خود را در موضع قدرت می بیند و چون فراموش کرده است، در تحلیل نهایی، گماشته و خادم همین «متهم» است به خود اجازه بی محابا تاختن را می دهد و متهم - در بسیاری موارد - چون رابطه خود و حکومت را فراموش کرده، چنین می پندارد که با شکستن برخی هنجارها (یا متهم شدن به هنجارشکنی) دیگر حقی برای او باقی نمانده و در رسیدگی به تخلف و اتهامش هر کاری با او بکنند حق حکومت است. شاید این دو حالت نسیان در مردم مشرق زمین پررنگ تر از دیگران باشد. 
۲) فصل مربوط به «حقوق ملت» در قوانین اساسی برای یادآوری همین نکات فراموش شده به همه شهروندان اعم از حکومتگران و مردم عادی است و فصل سوم قانون اساسی ما هم از این کلیت مستثنی نیست. 
برخی از اصول این فصل جنبه آرمانی دارند و یادآور این نکته هستند که خدماتی که حکومت به مردم ارائه می کند از باب تبرع و احسان نیست و بعضی دیگر از اصول فصل دوم بیانگر آن است که حکومتگری حکومتگران حدود و ثغوری دارد و ایشان حتی در مقام ایفای وظایفی که به نمایندگی مردم تکلیف انجام آن را دارند یله و رها و مطلق العنان نیستند.هشدار و انذار با قانون اساسی است و تنبیه کارگزارانی که پا را از گلیم خود بیرون می گذارند با قوانین جزایی عادی. 
ما، از این حیث، نه در قانون اساسی نقصی داریم و نه در قوانین جزایی کمبودی. پس اگر اشکال و نکثی هست در جای دیگری است. 
۳) بخشنامه ۷۱۶/۸۳/۱ مورخ ۲۰/۱/۸۳ قوه قضائیه به مراجع قضایی، انتظامی و اطلاعاتی کشور، حاوی بحث درباره مضامین و مفاهیم و تاکید بر رعایت امور و هشدار نسبت به خودداری از حرکاتی بود که پیش از آن نفس وجودشان مورد انکار و گاه سخن گفتن درباره آنها موجب گرفتاری بود. طرح این موارد از سوی بالاترین مقام قضایی کشور و رئیس یکی از قوای سه گانه و تکرار و تاکید آنها به مناسبت های مختلف به وسیله ایشان از یک سو باعث دلگرمی و خوشحالی اهل نظر شد و از دیگرسو این پرسش را در اذهان مطرح کرد؛ «چه شده است که رئیس قوه قضائیه خود را به تذکر مواردی از اینگونه ناچار دیده است؟» که فرمود «ما بارگه دادیم این رفت ستم بر ما...» 
علت هرچه بود، مجلس ششم از معلول به عنوان فرصتی مغتنم استفاده و عین بخشنامه را تبدیل به قانون کرد که در فاصله ای کمتر از یک ماه تصویب و به وسیله شورای نگهبان هم تایید شد. (۱۶/۲/۱۳۸۳) طرفه اینکه دستورالعمل اجرایی این قانون (موسوم به احترام به آزادی های مشروع و حفظ حقوق شهروندی) یک روز پیش از تایید آن در شورای نگهبان - یعنی دقیقاً در روز تصویبش در مجلس (۱۵/۲/۸۳)- به تصویب ریاست قوه قضائیه رسیده بود و این خود از اهمیت قضیه و وجود علت - بلکه علل - جدی برای تدوین قانون حکایت داشت (و دارد). 
۴) در این قانون تاکیدهای معناداری - اثباتاً و نفیاً - نسبت به برخی امور شده که در قانون اساسی، قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری مصرح است اما بعضی نوآوری ها نیز در این قانون وجود دارد: 
الف) مطلق شدن حق دفاع متهم در مرحله تحقیق دادسرا و نسخ تبصره ماده ۱۲۸ قانون آئین دادرسی کیفری که این حق را مقید و محدود می کرد. 
ب) الزامی شدن اعلام مراتب دستگیری دستگیرشدگان به خانواده هایشان. 
 
پ) اشاره صریح به مقولاتی نظیر «بستن چشم و سایر اعضای متهمان یا تحقیر و استخفاف نسبت به آنها»، «بازجویانی که صورت خود را می پوشانند یا پشت سر متهم می نشینند» و «بردن متهم به اماکن نامعلوم». 
ت) تصریح به منع خروج از حدود ماموریت درموقع تفتیش اماکن و افشای نامه ها و عکس های غیرمرتبط با اتهام. 
ث) منع مطلق شکنجه (و نه فقط آزار بدنی) که ناچار شکنجه های روانی و روحی را هم دربر می گیرد. 
 
ج) منع کنجکاوی در اسرار خانوادگی و شخصی افراد و سوال از گناهان گذشته ایشان و پرداختن به موضوعات غیرموثر در پرونده. 
چ) منع دخل و تصرف ناروا در اموال و اشیای ضبط شده یا استفاده شخصی و اداری از آنها. 
کسانی که با امور قضایی سروکار دارند با خواندن این مطالب و سایر مواد قانون، برای هر مورد مصداق یا مصادیقی را در حافظه خود خواهند یافت و این مثبت مبرم بودن مشکل و نیاز جدی به وجود چنین مقرراتی است. 
۵) با این مقدمات تردیدی نیست که صدور آن بخشنامه و تصویب این قانون به عنوان امتیاز مثبتی در کارنامه آقای آیت الله شاهرودی و مجلس ششم ثبت شده است. اما نکته مهم و گفتنی این است که؛ تا توجه به حقوق شهروندی در ذهن و وجدان حکومتگران -از خرد و کلان و از مافوق تا مادون- نهادینه نشود و به عبارت دیگر تا حکومتگران به جد قبول نکنند که مردم حقوقی دارند و این حقوق با توجه اتهام به ایشان - ولو شدیدترین آن- و حتی با ارتکاب جرم - حتی شنیع ترین آن- زایل و ساقط نمی شود و تا آن فراموشی مزمن - که گفتیم- چه در حکومتگران و چه در مردم، درمان نشود، تصویب قانون و صدور بخشنامه - هر چند که مشکور و مستحسن است- فایده و خاصیتی نخواهد داشت. 
به عنوان مثال وقتی حق دفاع مردم در دادگاه ها، در قانون اساسی مطلق و عام است و وقتی قانونگذار عادی در بند ۳ قانون حقوق شهروندی این عموم و اطلاق را به حق دفاع در مرحله تحقیق در دادسرا هم تسری می دهد، چه باید گفت وقتی می بینیم به فاصله چهار ماه از تصویب قانون حقوق شهروندی، در بند ۷ ماده ۱۳۰ قانون برنامه چهارم توسعه، نه تنها عموم و اطلاق حق دفاع در دادسرا منتفی می شود، بلکه قانونگذار عادی به خود اجازه می دهد اصل ۳۵ قانون اساسی را هم مقید و محدود کند، یا به دیگر سخن، قانون اساسی را نقض کند و از ایراد شورای محترم نگهبان هم مصون بماند، 
برای حفظ و استیفای حقوق شهروندی، اصل هشتم قانون اساسی را باید مکرر خواند و اجرا کرد؛ «در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل برعهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت...»
مدیریتی به نام شهروند
    افزایش جمعیت و شهر نشینی به عنوان پدیده ای فراگیر در یکصد سال اخیر ، هم کشورهای صنعتی و هم کشورهای در حال توسعه را در بر گرفته است . به طوری که بسیاری از جوامع ، دارای شهرهای پرجمعیت چند میلیونی هستند ...     
افزایش جمعیت و شهر نشینی به عنوان پدیده ای فراگیر در یکصد سال اخیر ، هم کشورهای صنعتی و هم کشورهای در حال توسعه را در بر گرفته است . به طوری که بسیاری از جوامع ، دارای شهرهای پرجمعیت چند میلیونی هستند . 
پیش از سال ۱۹۰۰ میلادی رشد شهرنشینی مربوط به کشورهای غربی بود ، اما از ابتدای قرن بیستم ، دامنه شهر نشینی به کشورهای در حال توسعه نیز کشیده شد و در دهه های اخیر جمعیت شهر نشین اغلب کشورهای در حال توسعه بیش از جمعیت روستا نشین آنهاست . 
گسترش شهرها و در نتیجه افزایش جمعیت و مهاجرت از روستاها پدید آمده است . همچنین مهاجرت از روستا به شهر باعث تراکم جمعیت شهر می شود و این در حالی است که مهاجران وارد شده به شهر با اوضاع و احوال زندگی شهری خو نگرفته اند . 
روند سریع انتقال جمعیت از روستا به شهر در برخی شهرها با ایجاد منابع و امکانات کافی شهری مانند مسکن ، آب ، برق و ... همراه نبوده است و کمبودهایی احساس شده است . از طرف دیگر افزایش جمعیت ، گسترش فیزیکی شهر را در پی داشته و ارائه خدمات شهری را مشکل کرده است . بدین ترتیب مشکل مسکن ، کمبود فضای سبز کافی ، آلودگی هوای ناشی از تردد اتومبیل ها ، حاشیه نشینی و بیکاری از جمله عوامل نارضایتی شهری است . 
این روزها حل مسائل شهری ، جز با شناختن نیازها ، خواسته ها و نگرش های شهروندان امکان پذیر نیست و شناخت مسائل ، جز با پژوهش میسر نخواهد شد . 
از سوی دیگر آگاهی از نیازها و مسائل مردم و بررسی نگرش آنان در میزان نقشی که می توانند در رفع مشکلات شهری داشته باشند ، زمینه مساعدی برای برقراری ارتباط منطقی بین نهاد خدمات رسان به شهروندان و خود شهروندان فراهم ساخته و اعتماد میان شهروندان و مدیریت شهری برقرار شود . مشارکت شهروندان در مدیریت شهری می تواند در تامین منابع اقتصادی ، کاهش هزینه خدمات ، افزایش انسجام اجتماعی ، کاهش آسیبها و تنشهای ناشی از زتدگی شهری و رضایت شهروندان موثر باشد . 
در عصر حاضر همراه با پیشرفتهای تکنولوژی ، مسائل مهم و پیچیده ای بوجود آمده است . گسترش شهرنشینی در دهه های اخیر بویژه افزایش جمعیت و کمبود امکانات رفاهی متناسب با این افزایش جمعیت ، مشکلات اجتماعی فراوانی پیش روی مدیریت شهری قرار داده است . بدین ترتیب بررسی نگرش شهروندان از مشارکت در مدیریت شهری به عنوان هدف اصلی این تحقیق می تواند حائز اهمیت باشد . 
مشارکت فرایندی توصیف شده است که توسط آن مردم می توانند خود را سازمان دهند و از طریق آن در فعالیت های توسعه محلی توان اظهار نظر یابند ، همچنین روابط اجتماعی و تعامل ها یکی از عوامل مهم در ایجاد احساس تعلق عنوان شده به طوری که تعامل اجتماعی را تشکیل می دهد و در شکل گیری جمعی متشکل از افراد ، نقش برجسته ای ایفا می کند . 
در مطالعه ای دیگر ، با تکیه بر جنبه های روانشناختی و جامعه شناختی ، مشارکت پدیده ای است که دارای چهار بعد صیانت نفس ، درک نفس ، قدرت تصمیم برای خود و تسلط بر نفس است . به عبارت دیگر ، مشارکت ، رشد توانایی های اساسی بشر از جمله شآن و منزلت انسانی و مسئول ساختن بشر در باروری نیروی تصمیم گیری و عمل است . 
با این تفاسیر در نظام مدیریت مردمی ،‌هدف این است که همه حضور داشته باشند . همه عناصری که در مدیریت شهری موثر هستند باید بتوانند به سهم خود دراین امر مشارکت کنند . 
از این رو مدیریت شهری در صورتی می تواند موفق باشد که از پایین ترین سطح تا بالا ترین سطح در آن مدیریت کلان شهری ، مدیریت شهری –مناطق شهری –مواحی شهری و محلات شهری به عنوان لایه های سیاست گذاری و تصمیم گیری وجود داشته یاشد . 
در این میان بحث مشارکت از نظر کیفیت و کمیت مطرح است . در نظام مدیریت مردمی ، هدف این است که همه حضور داشته باشند ، همه عناصری که در مدیریت شهری موثر هستند باید بتوانند به سهم خود در این امر مشارکت کنند از جمله عناصر دولتی ، محلی ، بخش خصوصی و ... به این منظور باید شرایط زیر محیا باشد : مشروعیت مدیریت شهری ، شفافیت ، پاسخگویی و محاسبه پذیری ، پوشش دهی به همه اقشار مشاغل و غیر مشاغل شهری . 
به همین خاطر توانمند سازی شوراها و شهرداری ها ضرورت است و باید بستر سازی فرهنگی برای مدیران و کارکنان و سپس برای شهروندان فراهم شود . 
راه حل مناسب در پدید آمدن حرکت های اجتماعی باید با مشارکت محله ها صورت گیرد ، در حقیقت باید سازمان های مشارکتی در واحد محله شکل بگیرد و عزم ملی با حرکت های اجتماعی پیوند بخورد و منابع دولتی در خدمت و تسهیل کننده این حرکتها باشد . باید ایده ، فکر و برنامه توسط خود مردم تولید شود و مدیریت شهری به صورت تسهیل کننده در کنار این قضیه باشد . 
هنگاهی که شهروندان نسبت به محیط اجتماعی خود احساس تعلق نمایند ، شرایط لازم برای اجتماعی اخلاقی فراهم شود و با افزایش تعلق اجتماعی ، مشارکت اجتماعی نیز افزایش می یابد . 
چنانچه افراد نسبت به پاداش ناشی از عمل مشارکتی باور نداشته و یا دریافت آن را دور دست ببینند ، تمایل کمتری برای مشارکت خواند داشت . همچنین بین میزان تصور فرد از کارایی و میزان مشارکت او ارتباط وجود دارد . به عبارت دیگر کسانی که تصور می کنند کارایی بیشتری در امور مشارکتی دارند ، میزان مشارکت آنها بیشتر است . 
در واقع می توان گفت ارتباط معنی داری بین میزان توانایی شهروندان برای کنش های مشارکتی در امور شهری و میزان مشارکت آنها وجود دارد . بر این اساس هر قدر شهروندان احساس قوی تری برای فعالیت های مشارکتی خود داشته باشند به همان نسبت بر میزان مشارکت آنها افزوده خواهد شد . در این میان آمار جهانی نشان می دهد مردان بیشتر از زنان مشارکت دارند ، تحصیلکرده ها بیشتر مشارکت دارند ، شهرنشینان بیش از روستائیان ، افراد سنین ۳۵ تا ۵۵ سال بیش از جوانتر ها ، متاهلین بیش از مجردین و ساکنان قدیمی محله ها بیش از تازه واردین است . 
همچنین در مورد سطح مشارکت اجتماعی ، یافته ها نشان می دهد ۲۹.۲ درصد مشارکت اجتماعی پایین ، ۵۶.۴ درصد مشارکت اجتماعی متوسط و ۵.۴ درصد مشارکت اجتماعی بالا داشته اند . 
به علاوه میزان رضایتمندی شهروندان از خدمات شهری ، میزان احساس تعلق اجتماعی پاسخگویان ، طرز تلقی شهروندان از مفهوم و معنی مشارکت ، طرز تلقی شهروندان از اینکه عملی مشارکتی ، پاداشی را به همراه دارد ، طرز تلقی شهروندان از تمایل برای مشارکت در مدیریت شهری مورد سنجش قرار گرفت و در این تحقیق رابطه معنی داری بین میزان مشارکت اجتماعی در مدیریت شهری و متغیر های میزان تحصیلات و شغل دیده نشد . 
همچنین می توان گفت که بین میزان مشارکت اجتماعی و میزان احساس مالکیت بر اموال عمومی شهر ارتباط معنی داری وجود دارد . 
از سوی دیگر هرگاه طرز تلقی از مفهوم مشارکت به ارائه پیشنهادات تعبیر شود میزان مشارکت اجتماعی افزایش می یابد ، ولی هرگاه طرز تلقی از مفهوم مشارکت بعد مالی و پرداخت وجه یا بعد عملی و اجرایی به خود گیرد ، میزان مشارکت اجتماعی کاهش می یابد . با توجه به اینکه میزان احساس مالکیت بر اموال عمومی شهر توسط شهروندان بسیار ضعیف است ، ضروری است تا با آموزشهای مناسب احساس مالکیت در شهروندان تقویت شده و نیز مشارکت در مدیریت شهری محسوس شود . 
نتایج بررسی ها نشان داده است که میزان تعلق اجتماعی شهروندان ضعیف است و شهروندان نسبت به محیط زندگی خود احساس تعلق و یگانگی ندارند . ساختار زندگی شهری شرایطی را ایجاد نموده که منافع عمومی در مقابل منافع شخصی 
رنگ باخته است . فردی که از روستا به شهر مهاجرت می کند ، بعد از اقامت به عنوان شهر نشین محسوب می شود ، اما هنگامی که با قوانین و مقررات و مناسبات محیط جدید آشنا می شود و آن را قبول کرده . قواعد آن را رعایت نماید ، شهروند محسوب خواهد شد و چنانچه نسبت به آن احساس تعلق نماید ، منافع عمومی برای او به اندازه منافع فردی اهمیت می یابد و در این شرایط مشارکت اجتماعی در امور شهری خواهد داشت . 
بنابر این بهتر است با افزایش برنامه های آموزش فرهنگی و اجتماعی ، حقوق زندگی شهری به شهروندان شناسانده و زمینه مشارکت اجتماعی آنان در مدیریت شهری فراهم شود . 
نزدیک ترین مفهومی که از مشارکت اجتماعی در ذهن مردم ایجاد می شود ، مشارکت در رعایت قوانین و مقررات شهری و مشارکت در ارائه کمک فکری است و دور ترین مفهومی که از مشارکت در ذهن افراد ایجاد می شود ، مشارکت عملی و اجرایی است . 
در حقیقت شهروندان در اموری که جنبه قانونی پیدا می کند و جزء الزامات زندگی شهری است ( نظیر رعایت قوانین و مقررات شهری ) و نیز در اموری که آسان تر است ( ارائه پیشنهاد و نظر ) آمادگی بیشتری برای مشارکت دارند .
 
و....


کلمات کلیدی مرتبط:
رساله طراحی خانه شورای محل - مرکز شورای شهروند در محله , ,چکیده ,مقدمه ,تعاریف ,فصل اول مطالعات پایه ,بیان مسئله ,اهداف ,فصل دوم مبانی نظری ,فصل سوم اقلیم و موقعیت قرارگیری ,فصل چهارم استانداردها و ضوابط ,فصل پنجم برنامه فیزیکی و ریز فضاها ,فصل ششم نمونه های موردی و تطبیقی ,تحلیل نمونه های داخلی ,تح,
مقالات مرتبط در این دسته
رساله خانه موسیقی
رساله طراحی خانه رقص
رساله طراحی مرکز تحقیقاتی آموزشی نمایشی موسیقی کلاسیک ایران
رساله معماری خانه هنر
دانلود رساله کامل خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی(پایان نامه معماری)
رساله طراحی و معماری مرکز و خانه معرق ایران
رساله طراحی خانه معمار با رویکرد پست مدرنیسم
رساله طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
رساله خانه مد و فشن
رساله طراحی خانه معمار
رساله خانه شعروادبیات معاصر ایران
دانلود رساله خانه موسیقی-مطالعات خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز فرهنگی بانوان - مرکز زنان خانه دار
مطالعات طراحی سالن موسیقی سمفونیک
مطالعات طراحی مرکز آموزش ، خلاقیت و آفرینشهای هنری کودک
مطالعات طراحی و معماری مرکزآموزش و نمایشگاه دائمی هنر صنایع دستی ارسباران
مطالعات طراحی خانه تئاتر مدرن - رساله طراحی خانه تئاتر مدرن
مطالعات طراحی مجتمع چند منظوره فرهنگی با رویکرد زمینه گرا
مطالعات طراحی مرکز رشد و خلاقیت کودکان
دانلود کامل رساله مرکز موسیقی

دانلود رساله کامل خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی(پایان نامه معماری)

دانلود رساله کامل خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی(پایان نامه معماری)


تاریخ ایجاد 08/06/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 231 صفحه   قیمت: 7800 تومان   حجم فایل: 15658 kb  تعدادمشاهده  19


فرمت : WORD(قابل ویرایش)
 
تعداد صفحات : 231 صفحه
 
این محصول شامل رساله کامل خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی(پایان نامه معماری) می باشد که قابل استفاده دانشجویان محترم رشته های معماری و شهرسازی و ... می باشد و در 231 صفحه در اختیار شما قرار داده می شود و شامل مطالب دیل می باشد:
 
چکیده   
 
مقدمه    
 
فصل اول: کلیات  
 
تعریف هنر             
 
تعریف موسیقی    
 
تعریف لغوی موسیقی          
 
پیوند موسیقی و شعر          
 
موسیقی آن سوی دنیای مادی          
 
موسیقی درمانی                   
 
موسیقی و پیری                   
 
تأثیر موسیقی در بیماران پایانه         
 
قواعد زبان موسیقی           
 
ساختار موسیقی  
 
خوش آهنگی و ناخوش آهنگی صداها              
 
موسیقی از لحاظ ساختار   
 
دورنمای موسیقی ایرانی                
 
خلاصه تاریخی موسیقی ایران           
 
موسیقی دوره هخامنشی    
 
موسیقی دوره ساسانی        
 
موسیقی دوره اسلامی         
 
نهضت علمی موسیقی         
 
شکل شناسی موسیقی ایرانی           
 
آوازهای مذهبی    
 
موسیقی فولکلوریک ایران 
 
موسیقی شهری                    
 
موسیقی عرفانی                   
 
سازهای موسیقی ایرانی
 
فصل دوم: مبانی نظری طرح     
 
موسیقی و معماری               
 
فرهنگ، موسیقی و معماری               
 
اشتراکات معماری و موسیقی             
 
جدول مقایسه معماری و موسیقی
 
پرسپکتیو در معماری و موسیقی      
 
تقارن در معماری و موسیقی              
 
رنگ در معماری و موسیقی                
 
تناسبات در معماری و موسیقی        
 
زمان در معماری و موسیقی           
 
مکان در معماری و موسیقی         
 
حرکت در معماری          
 
حرکت در موسیقی      
 
ریتمیا ضرب آهنگ در معماری    
 
ریتمیا ضرب آهنگ در موسیقی  
 
ساز شناسی
 
 
 
فصل سوم: بررسی نمونه های مشابه  
 
نمونه های داخلی 
 
تالار وحدت تهران                
 
تأتر شهر تهران                     
 
موزه موسیقی تهران
 
نمونه های خارجی          
 
سالن فیل هارمونی برلین   
 
خانه اپرای سیدنی              
 
شهر موسیقی پاریس        
 
پروژه کنسرت هال والت دیسنی لس آنجلس  
 
سالن کنسرت موسیقی روی تامسون             
 
مرکز سمفونی مورتون میرسون                       
 
 
 
فصل چهارم: بررسی محیط پیرامون طرح (اقلیم)        
 
موقعیت جغرافیایی             
 
آب و هوا 
 
شرایط جوی        
 
وجه تسمیه
 
معماری و شهرسازی
 
تقسیمات جغرافیایی استان                           
 
فصل پنجم: معرفی و تحلیل سایت   
 
فصل ششم: برنامه فیزیکی             
 
برنامه ریزی فیزیکی طرح         
 
فصل هفتم: معرفی طرح معماری
 
پلان ها –مقاطع- نماها      
 
پیوست: ضوابط و استانداردها                     
 
پیوست: آکوستیک در معماری            
 
پیوست:معماری پایدار
 
منابع و مأخذ  
 
 
 
شایان ذکر است این رساله شامل پلانها و تصاویر و جداول مربوطه و ... در رساله می باشد


کلمات کلیدی مرتبط:
دانلود ,رساله ,خانه موسیقی ,مطالعات کامل , خانه موسیقی ,پایان نامه , معماری ,رساله , کامل خانه موسیقی ,مطالعات کامل ,خانه موسیقی ,پایان نامه , معماری ,تعریف هنر ,تعریف موسیقی ,تعریف لغوی موسیقی ,پیوند موسیقی و شعر ,موسیقی آن سوی , دنیای مادی ,موسیقی ,
مقالات مرتبط در این دسته
رساله معماری خانه هنر
دانلود رساله خانه موسیقی-مطالعات خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز فرهنگی بانوان - مرکز زنان خانه دار
مطالعات طراحی سالن موسیقی سمفونیک
مطالعات طراحی مرکز موسیقی کلاسیک
مطالعات طراحی مرکز رشد و خلاقیت کودکان
دانلود کامل رساله مرکز موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی - رساله طرح نهایی
رساله طراحی خانه موسیقی
رساله موزه هنرهای تجسمی و موزه هنر معاصر
رساله موزه هنرهای تجسمی و موزه هنر معاصر
رساله و پایان نامه خانه هنرمندان
مطالعات و نقشه خانه شعروادب معاصر ایران
مطالعات طراحی خانه موسیقی تهران
مطالعات و برنامه فیزیکی خانه هنرمندان
مطالعات خانه موسیقی
مطالعات طراحی خانه موسیقی با رویکرد معماری پایدار
مطالعات طراحی خانه هنرهای سنتی ایران
دانلود مطالعات کامل خانه موسیقی- رساله معماری کامل طراحی خانه موسیقی
مطالعات آکادمی موسیقی با رویکرد معماری پایدار- رساله آکادمی موسیقی پایدار

رساله معماری خانه هنر

رساله معماری خانه هنر


تاریخ ایجاد 12/06/2016 12:00:00 ق.ظ    تعدادبرگ: 84 برگ ورد   قیمت: 12000 تومان     تعدادمشاهده  11



فهرست:
مقدمه
فصل اول (مطالعات پایه)
1-1- تعریف و خاستگاه هنر
طبقه بندی هنر از دیدگاه نیوتون
انواع هنر از لحاظ شکل
انواع هنر از لحاظ کاربرد
انواع هنر از لحاظ بستر اجتماعی
1-2- تاریخچه هنر
1-3- مبانی تاریخ هنر
‌1-3-1- سبک
1-3-2- پیکرنگاری
1-3-3- زمینه تاریخی
1-3-4- اثر هنری
1-3-5- در معماری
1-3-5-1- پلان
1-3-5-2- برش
1-3-5-3- نمای قائم
1-4 - هنر و اقتصاد
1-5- تجزیه و تحلیل انواع هنرها و ارتباط آنها با همدیگر
1-5-1- شکل
1-5-2- تکرار عینی
1-5-3- تکرار گسترده
1-5-4-تعادل و وحدت
1-5-5- تضاد
1-5-6 - فرم و طرح صفحه
1-5-7- اصول طرح
1-5-8- بافت
1-5-9- حرکت
1-6 - روانشناسی هنرمند
فصل دوم (مطالعات زمینه)
2-1- هدف از انتخاب موضوع طرح (خانه هنر)
2-2- رسالت هنر
2-3- هدف هنر متعالی
2-4- هنر و صنعت
2-5- معماری ایرانی و اقلیمی هشتم
2-6- تأثیر عوامل اجتماعی بر هنر
2-7- کرمـان
2-7-1- اهمیت تاریخ کرمان
2-7-2- مختصری از تاریخ و آثار باقیمانده در شهر کرمان
2-7-3- اقلیم کرمان
بادهای کرمان به طور کلی عبارتند از
2-7-4- هنر کرمان
2-7-4-1- قالی بافی
صنایع دستی
2-7-4-2- سفالگری
فلز کاری
فصل سوم (مطالعات تطبیقی)
3-1- خانه هنرمندان
3-2- مرکز آفرینشهای هنری
3- 3- فرهنگسرای نیاوران
3-4- موزه هنرهای معاصر
3-5- موزه فرش ایران
فصل چهارم (استانداردهای طراحی)
فضای عملکرد و استانداردها مجموعه
4-1- فضاهای آموزش و پژوهش
4-1-1- سمعی بصری
4-1-2- مرکز کامپیوتر
4-1-3- کلاس های تئوری
4-1-4- سالن کنفرانس
4-1-5- کتابخانه
4-2- فضاهای کارگاهی
انواع کارگاه
4-2-1- کارگاه نقاشی
4-2-2- آتلیه طراحی، اتاق مربی، انبار وسایل، آرشیو طراحی
آتلیه طراحی
4-2-3- اتاق مربی
4-2-4- کارگاه نقاشی دیواری
4-2-5- کارگاه سفال
4-2-6- کارگاه مجسمه سازی
4-2-7- کارگاه بافت
4-2-8- کارگاه صنایع دستی
4-3- انجمن ادبیات
4-4- فضاهای نمایشگاهی
نمایشگاه دائم و موقت
سالن نمایشگاه
روش های مختلف بازدید هدایت شده
 
 

«خداوند وقتی همه اشیاء را ساخت به انسان رسید و به انسان که رسید از خلقت دست کشید و آن را به خود انسان واگذاشت» و انسان خالق یعنی هنرمند «مترلینگ»
 
هنر یک مقوله دینی است و یک حقیقت متعالی و مقدس است که نجات بخش بشریت است و همچنین یک رسالت مافوق مادی و متعالی و صد در صد انسانی دارد.
 
هنر اصولاً استعداد آدمی است برای تکمیل زندگی مادی، هنری، وقتی است که علم ناتوان از نشان دادن چیزی است و هنر آن را نشان می دهد هنر آن امانتی است که خداوند به انسان داد به زمین و آسمان و همه کوه ها و دریاها عرضه کرد هیچ کدام بر نداشتند. کوه و دریا دارای خلاقیت و احساس و آگاهی دنیا نیستند نه اضطراب دارند نه دردمندند و نه می توانند خلق کنند و این انسان است که بر می دارد چه چیز را؟ استعددی را که می تواند حس کند و می تواند انتخاب کند و می تواند بیافریند این است که گفتیم هنر تجلی قدرت آفریدگاری انسان در جبران و تزئین و ادامه هستی است.
 
هنر ادامه کار خداست تا طبیعت را به گونه نیاز خود بیاراید و آنچه را هست به آنچه باید باشد بدل سازد و به اعجاز هنر که تجلی آفریدگاری روح آدمی است کمبود طبیعت را جبران کند و به در و دیوار جهان احساس و آگاهی و آشنایی و خویشاوند بخشد.
 

 

 

 


کلمات کلیدی مرتبط:
فایل رساله ,معماری خانه هنر , رساله , طرح نهایی ,مطالعات,پروژه,پروپوزال , برنامه فیزیکی , استاندارد, تحقیق ,پایان ,رساله , ppt ,pptx ,doc,iran,معماری,دانلود ,رایگان,طراحی , نامه, طرح نهایی ,استانداردها, اصول, تاریخچه, مبانی ,نمونه موردی,دانلود رساله ,پروژه پایانی معماری ,دانلود رساله معماری, دانل,
مقالات مرتبط در این دسته
رساله خانه موسیقی
رساله طراحی خانه رقص
رساله طراحی مرکز تحقیقاتی آموزشی نمایشی موسیقی کلاسیک ایران
دانلود مطالعات طراحی معماری خانه کودک و نوجوان
دانلود رساله کامل خانه موسیقی-مطالعات کامل خانه موسیقی(پایان نامه معماری)
رساله طراحی خانه شورای محل - مرکز شورای شهروند در محله
رساله طراحی و معماری مرکز و خانه معرق ایران
رساله طراحی خانه معمار با رویکرد پست مدرنیسم
رساله طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
رساله خانه مد و فشن
رساله طراحی خانه معمار
رساله خانه شعروادبیات معاصر ایران
مطالعات طراحی مرکز مینیاتور ایران
دانلود رساله خانه موسیقی-مطالعات خانه موسیقی
مطالعات طراحی مرکز فرهنگی بانوان - مرکز زنان خانه دار
مطالعات طراحی مرکز آفرینش های هنرهای تجسمی
مطالعات طراحی سالن موسیقی سمفونیک
مطالعات طراحی مرکز یوگا و مدیتیشن
مطالعات طراحی خانه مد و لباس با رویکرد باز زنده سازی پوشش اصیل اقوام ایرانی
مطالعات طراحی مرکز آموزش ، خلاقیت و آفرینشهای هنری کودک